So Syncd
Design dating platform
- Branding
- SAAS - Platforms
Een sterke merkpositionering onderscheidt jouw merk van andere spelers in de markt.
Merken die zich herkenbaar, consistent en authentiek positioneren zijn succesvoller. De plek die jij als merk inneemt in het hoofd en hart van jouw doelgroep. Dat is de merkpositionering. Keuzes voor merken worden gedreven door behoeften. Het is dus belangrijk dat jouw merkpositionering hierop aansluit. Je wil een verbinding creëren tussen doelgroep en merk. En dat gaat niet alleen over functioneel (bijvoorbeeld prijs en service) maar juist ook over een diepere, emotionele verbinding
Je wil een unieke plek innemen bij jouw doelgroep. Dit kan alleen als je jouw merk scherp positioneert.
Als je jouw merk kan koppelen aan zowel functionele als emotionele waarden. Dat vraagt een kritische houding, een duidelijke visie en focus. Dit levert je veel op. Een scherpe merkpositionering zorgt namelijk voor een diepere verbinding met jouw merk. Een gevoel bij de doelgroep waarom zij zich met jouw merk willen associëren.
Waarom is een merkpositionering zo belangrijk?
Bij Every Day is de merkpositionering het startpunt van alle communicatie. We moeten in het fundament eerst weten waar jouw merk voor staat. De reden hiervoor is dat we graag onderscheidend werk maken waarmee we doelen bereiken.
Sterke merken noemen we dat. Een sterk merk is onderscheidend van andere in de markt. Dat is in een snelgroeiende wereld niet makkelijk. Wat de manier is om dit toch voor elkaar te krijgen? Precies. Een scherpe merkpositionering.
En dat doen wij aan de hand van een strategische sessie waarin we middels het Brand Key Model bepalen waar jouw merk voor staat. En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn.
Het enige wat je nodig hebt is een duidelijke visie en een kritische houding. En ons natuurlijk. Op basis van de sessie doorlopen we samen verschillende thema’s. Waarom koopt de doelgroep jouw dienst of product? Op welke insight speel je in? Hoe ziet jouw concurrentieomgeving eruit?
We leggen jouw unieke merkpositionering vast in het brandbook. Dit is een inspirerende merkbijbel die als houvast dient en sturing kan geven aan alle communicatie. Alles waar jouw merk voor staat komt hierin terug. Dat begint met de merkpositionering, maar kan later uitgebreid worden met huisstijlelementen als logo, typografie, beeldtaal en kleuren. Zo heb je één merkbijbel die zowel intern als extern direct duidelijk maakt waar jouw merk voor staat. Dit vormt hét vertrekpunt voor alle communicatie.
You want to grow with us? Please inspire us with your dreams and ambitions! Work with us Every Day. You won’t regret it.